Cum se prepara ananasul pentru a ameliora constipatia

Datorita continutului de fibre, ananasul este un complement ideal pentru a ameliora constipatia si pentru a avea o mai mare regularitate. Putem combina aportul acestuia cu cel al altor fructe digestive.

Ati auzit despre beneficiile ananasului pentru ameliorarea constipatiei? Mancarea pe care o mancam astazi „isi face taxa” asa cum se spune popular.

Excesul de faina si un stil de viata sedentar ingreuneaza evacuarea corecta a deseurilor de catre intestine.

Daca aveti aceasta problema, va recomandam sa cititi urmatorul articol. Va vom spune cum sa pregatiti ananasul pentru a ameliora constipatia.

Marile proprietati ale ananasului

Nu este doar un fruct delicios si racoritor, perfect pentru zilele toride de vara, ananasul are si multe proprietati care merita subliniate.

  • Este ideal pentru arderea grasimilor si de aceea este recomandat persoanelor cu obezitate, supraponderali si celulita.
  • Este un antiinflamator puternic, conform acestui studiu realizat de Universitatea Mangalayatan (India).
  • Ananasul este diuretic datorita potasiului pe care il contine. Serveste la eliminarea acumularii de lichide.
  • Intareste sistemul imunitar. Acest lucru este confirmat de aceasta cercetare efectuata de Universitatea Femeilor din Filipine.
  • Favorizeaza absorbtia fierului (consumul acestuia este foarte recomandat pentru anemici).
  • Are efect anticoagulant, asa cum sugereaza acest studiu realizat de Universitatea Imaculata Conceptie (previne formarea trombilor si a problemelor circulatorii).

Ananas pentru ameliorarea constipatiei

Milioane de oameni au probleme cu mersul la baie din cauza dietei lor sau a lipsei de exercitii fizice zilnice.

Miscarile rare ale intestinului sau dificultatile de evacuare a scaunului pot fi ameliorate daca alimentatia noastra este mai variata, daca lasam deoparte un stil de viata sedentar si bem 2 litri de apa pe zi.

Totusi, pe langa asta, ne putem bucura de minunatele beneficii ale ananasului.

Datorita componentului sau vedeta, bromelaina, imbunatateste digestia in general si permite intestinului sa functioneze fara probleme. De asemenea, trebuie evidentiat aportul fibrelor alimentare, care servesc la mentinerea regularitatii in miscarile intestinale.

Consumul recomandat de ananas

Cand avem probleme cu mersul la baie, este indicat sa consumam ananas pentru a ameliora constipatia, aproximativ o cana de ananas taiata in cuburi in fiecare zi.

Daca este ceva obisnuit, ar fi bine sa mancam fructe de mai multe ori pe saptamana. In acest fel ne-am asigura o evacuare mai regulata.

Pe de alta parte, se poate bea suc de ananas, atata timp cat este natural (sucul industrial nu conteaza pentru ca are conservanti si zaharuri adaugate).

O cana din acest suc (250 ml) ofera 0,5 grame de fibre. Din acest motiv, atunci cand constipatia este acuta, este indicat sa consumati 8 pahare (aproximativ un litru si jumatate) in aceeasi zi.

Enzimele naturale din ananas joaca un rol important in functia colonului.

Daca constipatia este usoara (se poate intampla, de exemplu, daca plecam in vacanta sau ne schimbam dieta) putem consuma o cana de suc de ananas pe zi pe stomacul gol si dupa aceea sa bem un pahar cu apa (200 ml).

In cazul copiilor, este indicat sa diluati o jumatate de cana de suc cu o jumatate de cana de apa.

Contraindicatii ale ananasului

Desi ananasul este foarte hranitor si benefic, are cateva contraindicatii:

  • De exemplu, poate provoca deshidratare (de aceea aportul ar trebui sa fie intotdeauna insotit de apa).
  • In cazul persoanelor care sufera de reflux gastroesofagian, sucul de ananas ar putea agrava simptomele.

Alte fructe pentru combaterea constipatiei

Pentru a nu te plictisi sa mananci mereu ananas, exista si alte alternative eficiente.

Le putem incorpora in dieta ca desert, gustare sau mic dejun. Cu toate acestea, este intotdeauna mai bine sa le consumam pe stomacul gol cand avem constipatie:

1. Boabele

Sunt o sursa excelenta de fibre: o cana de capsuni (150 g) ofera 2,9 grame si una de afine 3,6 grame.

Murele si zmeura sunt cele mai bogate: 8 grame de fibre per cana.

Pentru mentinerea unei bune functii intestinale, se recomanda consumul a intre 20 si 30 de grame de fibre pe zi. Astfel, inceperea zilei cu o portie de fructe de padure ajuta foarte mult la obtinerea acelei cantitati.

In plus, au un continut scazut de calorii, hidrateaza si protejeaza organismul de radicalii liberi.

2. Prune

Pruna imbunatateste miscarea intestinala si ofera o cantitate mare de fibre. Le poti manca dupa pranz sau cina, ca desert, sau bea sucul.

3. Mar

Este unul dintre cele mai sanatoase fructe care exista, deoarece ofera o doza buna de nutrienti.

Marul imbunatateste sistemul digestiv in general si amelioreaza constipatia datorita pectinei (un tip de fibra) pe care o contine. Reuseste sa mareasca volumul fecalelor, sa combata inflamatiile si sa sature pofta de mancare.

4. Kiwi

Inca unul dintre acele fructe bogate si pline de fibre. In plus, kiwi are o enzima numita actinidina care faciliteaza munca intestinala, potrivit acestui studiu realizat de Universitatea Complutense din Madrid.

Este recomandabil sa mananci un kiwi proaspat dimineata pe stomacul gol. Puteti prepara si un smoothie cu alte fructe daca nu va place gustul lui usor acid.

5. Para

Este un fruct care face parte si din cartea de retete a femeilor din familie pentru a pune capat constipatiei.

Vestea buna este ca se recolteaza pe tot parcursul anului. Pe langa faptul ca ne ajuta sa atenuam aceasta problema datorita contributiei sale de pectina, ele  intaresc sistemul imunitar si regleaza tensiunea arteriala.

Te-a surprins acest articol? Nu ezita sa consumi ananas pentru a ameliora constipatia.

Din aceeasi categorie

Recente

423 Citate Pentru Instagram care sa te inspire in fiecare zi

Profilul meu este plin de mistere, dar principalul lucru...

5 Tipuri de poker pe care poate nu le cunoașteți

Pokerul este un joc care a trecut testul timpului,...