Categories
Stiri

Cele mai recomandate alimente pe care sa le consumi in timpul sarcinii

Mentinerea unei diete sanatoase in timpul sarcinii este foarte importanta. In acest timp, corpul tau are nevoie de nutrienti, vitamine si minerale suplimentare. De fapt, este posibil sa aveti nevoie de 350-500 de calorii in fiecare zi in timpul celui de-al doilea si al treilea trimestru. O dieta lipsita de nutrienti cheie poate afecta negativ dezvoltarea copilului.

Obiceiurile alimentare dezordonate si cresterea in greutate in exces pot, de asemenea, sa creasca riscul de diabet gestational sau sa riscati complicatii la nastere. Pur si simplu, alegerea alimentelor sanatoase si hranitoare va ajuta la asigurarea sanatatii atat a dumneavoastra, cat si a copilului. De asemenea, va fi mult mai usor sa pierdeti greutatea acumulata in timpul sarcinii, dupa ce ati nascut.

Iata 5 alimente extrem de hranitoare recomandate in timpul sarcinii.

Produse lactate

In timpul sarcinii, trebuie sa consumati suplimentar proteine si calciu pentru a satisface nevoile fatului in crestere. Produsele lactate contin doua tipuri de proteine de inalta calitate: cazeina si zerul. Produsele lactate sunt cea mai buna sursa dietetica de calciu si furnizeaza cantitati mari de fosfor, vitamine B, magneziu si zinc.

Iaurtul, in special iaurtul grecesc, este deosebit de benefic pentru femeile insarcinate. Contine mai mult calciu decat majoritatea produselor lactate. Unele soiuri contin si bacterii probiotice, care sustin sanatatea digestiva.

Persoanele care au intoleranta la lactoza pot fi, de asemenea, capabile sa tolereze iaurtul, in special iaurtul probiotic. A lua suplimente probiotice in timpul sarcinii poate reduce riscul de complicatii, cum ar fi preeclampsia, diabetul gestational, infectiile vaginale si alergiile.

Legume

Acest grup de alimente include linte, mazare, fasole, naut, soia si alune. Leguminoasele sunt surse excelente de fibre, proteine, fier si calciu – toate de care corpul tau are nevoie cel mai mult in timpul sarcinii. Acidul folic este una dintre vitaminele B (B9). Este foarte important pentru sanatatea mamei si a fatului, mai ales in primul trimestru. Cu toate acestea, majoritatea femeilor insarcinate nu consuma aproape suficient acid folic.

Aceasta a fost legata de un risc crescut de defecte ale tubului neural si greutate scazuta la nastere. Aportul insuficient de acid folic poate determina ca bebelusul sa devina mai predispus la infectii si boli mai tarziu in viata. Leguminoasele contin cantitati mari de acid folic. O cana de linte, naut sau fasole neagra poate furniza intre 65 si 90% din ADR . Mai mult, leguminoasele sunt in general foarte bogate in fibre. Unele soiuri sunt de asemenea bogate in fier, magneziu si potasiu.

Carne slaba

Carnea de vita, carnea de porc si puiul sunt surse excelente de proteine de inalta calitate. In plus, carnea de vita si carnea de porc sunt de asemenea bogate in fier, colina si alte vitamine B – toate acestea fiind necesare in cantitati mai mari in timpul sarcinii. Fierul este un mineral esential care este utilizat de globulele rosii ca parte a hemoglobinei. Este important pentru furnizarea de oxigen la toate celulele din corpul tau. Femeile insarcinate au nevoie de mai mult fier, deoarece volumul lor de sange creste. Acest lucru este deosebit de important in al treilea trimestru de sarcina.

Oua

Ouale sunt hrana pentru sanatate, deoarece contin putin din aproape fiecare nutrienti de care ai nevoie. Un ou mare contine 77 de calorii, precum si proteine si grasimi de inalta calitate. De asemenea, ambaleaza multe vitamine si minerale. Ouale sunt o mare sursa de colina. Colina este esentiala pentru multe procese din corp, inclusiv dezvoltarea creierului.

Cartofi dulci

Cartofii dulci sunt foarte bogati in beta-caroten, un compus vegetal care este transformat in vitamina A din corpul tau. Vitamina A este esentiala pentru crestere si diferentierea majoritatii celulelor si tesuturilor. Este foarte importanta pentru dezvoltarea fetala sanatoasa. In general, femeile insarcinate sunt sfatuite sa isi creasca aportul de vitamina A cu 10-40%.

Cu toate acestea, li se recomanda, de asemenea, sa evite cantitati foarte mari de surse animale de vitamina A, care pot provoca toxicitate atunci cand sunt consumate in exces. Prin urmare, beta-carotenul este o sursa foarte importanta de vitamina A pentru femeile insarcinate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *