Arahidele si diferitele lor forme de consum

In ciuda reputatiei sale proaste, alunele ne-ar putea ajuta sa reducem nivelul de colesterol rau. Cu toate acestea, este important sa-i reglati consumul pentru a evita aportul excesiv de calorii si pentru a obtine efectul opus.

Alunele sau arahidele au substante nutritive considerate benefice pentru organismul uman. Totusi, este foarte probabil sa nu stii in detaliu care sunt beneficiile pe care le aduce sanatatii si sa te abtii sa-l consumi, din cauza unor credinte referitoare la aportul caloric al acestuia.

Desi acesta este unul dintre motivele pentru care acest aliment ar trebui consumat cu moderatie, specialistii sugereaza incorporarea lui in dieta zilnica. Vrei sa stii de ce? In continuare, va spunem tot ce trebuie sa stiti despre alune si formele lor de consum. Nu rata!

Beneficiile arahidelor

Aceasta leguminoasa, din familia Fabaceae, este interesanta pentru aportul de grasimi mononesaturate (sanatoase) si proteine. Potrivit datelor Fundatiei Spaniole pentru Nutritie, pentru fiecare 100 de grame de alune se obtin 23,4 grame din acest tip de grasime si 27 de grame de proteine.

Pe de alta parte, femeile insarcinate, precum si cele care doresc sa ramana insarcinate, ar trebui sa stie ca alunele, ca si alte nuci, ofera o cantitate interesanta de acid folic. Acest nutrient favorizeaza ovulatia inainte de sarcina si ajuta la dezvoltarea normala a bebelusului; Prin aportul acestuia se pot preveni malformatiile si problemele de sarcina.

Pe langa aceasta, desi nu exista suficiente dovezi stiintifice in acest sens, se crede ca consumul de alune ar ajuta ficatul sa-si echilibreze functionarea si pancreasul sa proceseze mai usor zaharul. Adesea se crede contrariul, deoarece se stie ca are cantitati mari de grasime; totusi, ceea ce multi omit este ca acestea sunt „grasimi bune”, favorabile sanatatii.

La fel, un studiu publicat in Journal of Food Science and Technology indica faptul ca alunele contin resveratrol, acizi fenolici, flavonoide si fitosteroli, elemente care ajuta la blocarea absorbtiei colesterolului. In plus, compusul sau din coenzima Q10 si alti aminoacizi, ar preveni diferite boli cronice.

In cele din urma, o publicatie din 2009 din The Journal of Nutrition a asociat un consum moderat de nuci, inclusiv alune, cu un risc mai scazut de boli cardiovasculare la femeile cu diabet zaharat de tip 2.

Diferite moduri de a consuma arahide

Pe langa gustul placut, o alta dintre virtutile acestui ingredient natural este aceea ca poate fi adaugat in alimentatia zilnica in diverse moduri. In continuare, listam cele mai comune:

  • Crude, direct din coaja.  Acesta este cel mai comun mod de a o consuma. In plus, in acest fel este mai usor sa-l transporti peste tot. Este indicat sa stiti ca, prajindu-l, isi proiecteaza antioxidantii si ii imbunatateste aroma.
  • In crema. Este faimosul unt de arahide sau unt de arahide. Aceasta este probabil cea mai cunoscuta dintre formele sale si una dintre cele mai utilizate in unele tari; Este ideal pentru sandvisuri si gustari. Totusi, pentru a evita consumul excesiv de zahar, ideal este sa-i dobandesti cea mai pura prezentare; facut numai cu alune.
  • Ulei. Aceasta prezentare are o aroma foarte buna; o optiune perfecta pentru a gati sau a pregati salate sanatoase.

De mentionat ca alunele au si alte forme de consum care nu sunt in totalitate sanatoase. De exemplu, in America de Sud se obisnuieste sa-l mananci invelit in zahar prajit, in asa-numita „garrapinada”. In Brazilia, intre timp, pacoquinha este un desert care contine unt de arahide, amidon de manioc si zahar.

Alergie la arahide

In ciuda beneficiilor sale, unul dintre principalele motive pentru care alunele nu se bucura de o buna reputatie se datoreaza faptului ca numarul persoanelor alergice la aceasta leguminoasa este mai mare decat la alte alimente. Prin urmare, daca nu l-ati incercat niciodata, este indicat sa evitati prima data sa il consumati in cantitati mari. In acest fel, vei evita consecintele grave.

Alergia alimentara apare de obicei in cateva minute dupa masa. Potrivit unei publicatii a Clinicii Mayo, acestea sunt cele mai comune semne si simptome:

  • Inrosirea sau umflarea pielii.
  • Senzatie de mancarime sau furnicaturi in gura si gat.
  • Diaree, dureri de stomac, greata sau varsaturi.
  • Senzatie de rigiditate in gat.
  • Respiratie dificila.
  • Curge nasul.

Pe de alta parte, in timpul sarcinii, unele femei ar putea dezvolta o intoleranta la aceasta nuca, chiar daca nu au avut-o anterior. Din acest motiv, daca in familia ta exista antecedente de alergii, ar fi prudent sa nu-l consumi fara a verifica daca este cazul tau.

Arahide, o optiune buna in dieta?

Dupa cum am mentionat deja, alunele, numite si alune, sunt un aliment sanatos care ofera nutrienti importanti precum vitamine, minerale, acizi grasi, proteine, printre altele. Consumul acestuia ar putea contribui la promovarea bunastarii fizice si mentale.

In general, ar intari sanatatea cardiovasculara, ar controla colesterolul si ar creste energia. Din toate aceste motive, reprezinta o optiune sanatoasa de inclus in dieta. Cu toate acestea, trebuie consumat cu moderatie, deoarece este un aliment bogat in calorii.

Acum ca stii totul despre acest fruct uscat, nu astepta si pune in practica aceste sfaturi pentru a putea avea grija de sanatatea ta si a familiei tale intr-un mod sanatos si natural. Nu uitati ca daca observati vreo reactie ciudata dupa ce ati consumat-o, cel mai bine este sa va adresati medicului dumneavoastra.

Din aceeasi categorie

Aliatii incomozi ai Ucrainei: rusii de extrema dreapta care lupta de partea Kievului

Inainte de invadarea Ucrainei de catre Vladimir Putin anul trecut, Nikitin...

Recente