alimente pentru colesterol

Colesterolul este o substanta ceara, asemanatoare grasimii, care se gaseste in toate celulele corpului. Pentru a fi o persoana sanatoasa, aceasta componenta este necesara. Problema apare atunci cand este in exces. Exista alimente care pot ajuta la scaderea colesterolului, in timp ce altele il cresc considerabil.

Se stie ca acumularea de colesterol VLDL (cunoscut sub denumirea de colesterol „rau”) in vasele de sange este principala cauza a aparitiei trombilor si cheagurilor care au consecinte grave. Intre timp, colesterolul HDL (cunoscut sub numele de colesterol „bun”) ne protejeaza tocmai de aceleasi afectiuni.

Acum, desi problemele genetice pot influenta, cresterea colesterolului este foarte direct legata de stilul de viata si de obiceiurile alimentare.

Unele alimente care pot ajuta la scaderea colesterolului

Dieta este esentiala. Exista alimente care pot ajuta la scaderea colesterolului. Aici sunt cativa dintre ei:

Mar

Este considerata una dintre cele mai sanatoase, fiind deosebit de bogata in vitamina B. Deoarece contine pectina, previne absorbtia intestinala a colesterolului LDL si, in plus, ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange.

Potrivit unui studiu realizat de Universitatea de Stat din Ohio , consumul unui mar pe zi poate scadea colesterolul LDL.  Mananca-l intreg; daca il amesteci, isi va pierde pectina si, daca il decojesti, isi va pierde cel mai mare aport de vitamine si enzime.

Soia

Pe langa faptul ca ajuta la reducerea colesterolului, asa cum a confirmat cercetarile publicate in Clinica e Investigacion en Aterosclerosis , are un efect asupra sistemului hormonal feminin si poate fi benefic in timpul menopauzei sau al sindromului premenstrual. Se ia de obicei sub diferite forme precum tofu, lapte de soia, iaurt, faina, lecitina sau miso.

Usturoi si ceapa

Usturoiul poate contracara cresterea lipoproteinelor. Astfel, se spune ca este un inhibitor puternic al agregarii trombocitelor. Dimpotriva, nu exista studii stiintifice care sa o sustina, dar exista o credinta populara ca ceapa contribuie si la scaderea nivelului de lipoproteine ​​din sange.

Ambele pot fi consumate crude, asa ca isi mentin mai bine proprietatile, dar pentru stomacurile sensibile pot fi adaugate in bulion si supe.

Ulei de masline pentru a reduce colesterolul

Este cea cu cea mai mare concentratie de acid oleic, o grasime mononesaturata care are un efect notabil asupra profilului lipidic. Dar trebuie sa fie virgin si obtinut prin prima presiune. Potrivit unui studiu publicat in The New England Journal of Medicine, consumul sau regulat este legat de riscul cardiovascular mai mic.

Vinete

Desi nu exista cercetari recente care sa demonstreze acest lucru, se crede ca, pe langa faptul ca este o sursa de potasiu, regleaza nivelul de colesterol nociv din sange si este recomandat celor cu colesterol ridicat, sa le ia inabusite, sotate sau fierte la abur.

Cel mai bun lucru, in aceste cazuri, si cum spunem mereu, este sa mergem la un medic specialist pentru ca acesta sa ne indrume corect inainte de a face schimbari in obiceiurile de viata.

Anghinare impotriva colesterolului

Anghinarea ar putea ajuta la scaderea nivelului de colesterol LDL, deoarece contine cinarina, o substanta care actioneaza prin blocarea sintezei colesterolului si stimuleaza productia de bila care face ca grasimile sa se dizolve inainte ca acestea sa se aseze in organism.

Fasole verde

Au fibre solubile care pot reduce nivelul ridicat de colesterol. Desi nu exista dovezi stiintifice in acest sens, se mai spune ca acizii grasi Omega-3 continuti in acest aliment au o contributie importanta la beneficiile sale cardiovasculare. Poate te intereseaza: fasolea verde, o leguma cu mare capacitate antioxidanta

Ceai verde

Cu mai putina teina decat alte ceaiuri. Poate avea un  efect de scadere a colesterolului si este un bun antioxidant.

Seminte de in

Contributia sa principala este continutul sau ridicat de fibre, care favorizeaza ritmul intestinal, si continutul sau de lignan de in, care asigura colesterolul HDL. In plus, semintele de in ofera cantitati mici de omega 3, care nu influenteaza colesterolul LDL.

Nuci

Un alt dintre alimentele care poate ajuta la imbunatatirea profilului lipidic. Nucile sunt bogate in omega 3 si omega 6, nu afecteaza nivelul colesterolului LDL si ofera colesterol „bun”.

Cunoasterea sistemului circulator

Sistemul circulator este unul dintre cele mai extinse din organism, deoarece merge de la varfurile degetelor de la picioare pana la cap, fiind acoperit intern de un lichid roscat, cunoscut in mod obisnuit sub numele de sange.

Pentru a efectua aceasta calatorie, sistemul are nevoie de o forta care reuseste sa propulseze sangele in tot corpul, ceea ce se realizeaza datorita unui organ situat in centrul pieptului: inima.

Acest sistem indeplineste una dintre cele mai esentiale functii pentru viata, deoarece este insarcinat cu transportul tuturor nutrientilor si oxigenului catre celulele corpului, astfel incat acestea sa poata functiona asa cum ar trebui.

In concluzie, sanatatea sistemului circulator are mult de-a face cu nivelurile adecvate de lipoproteine ​​din sange. Prin urmare, includerea acestor alimente sanatoase in dieta ta poate fi cu siguranta benefica.

Din aceeasi categorie

Zece activități pentru cei care își petrec vara în oraș

Dacă toți prietenii tăi au plecat în vacanță, iar tu ești...

Recente

Zece activități pentru cei care își petrec vara în oraș

Dacă toți prietenii tăi au plecat în vacanță, iar...

Alergia la tampoanele feminine: simptome si tratamente

Pentru a evita alergia la tampoanele feminine, este...

3 moduri de a prepara tacos cu creveti

Tacos este o mancare mexicana prin excelenta. Este o...